ID-10035643.jpgEléggé naivan estem neki a helyszín kiválasztásának. Első meglepetés akkor ért, amikor rájöttem, hogy fél, sőt akár 1 évvel hamarabb is lefoglalják a párok a jobb helyeket. Főleg az általunk választott csúcsidőszakban, ami történetesen az augusztus. Nagyon sok helyszínt megnéztem, olvastam róla, kértem árajánlatot. Egy valamit biztosan tudtam. Olyan helyszínt keresek, ahol mindent egy helyen lehet megtartani. Ez alatt azt értem, hogy helyszín, amely alkalmas a polgári szertartás levezetésére, a vacsora megrendezésére, sőt lehessen kialakítani táncteret is, ha mulatozásba csapna az este és a távolról érkező vendégeknek legyen lehetőségük megszállni ott.

Miért is jó, ha egy helyen tartunk mindent? Nem kell feleslegesen jönni-menni, se nekünk, se a násznépnek. Nem kell autódísz, mivel nem megyünk sehova a helyszínről. Hopp, máris mínusz 20-50.000 Ft a költségvetésből! Arról nem is beszélek, hogy divat lett esküvői autót, sofőrt bérelni, aminek az árait már nem is merem leírni... Egy helyszín esetén, ezekkel nem kell foglalkoznod. Nem kell kapkodni, hogy mindenhova odaérj időben. Kényelmesebb. Mindenkinek. Nektek is, és a vendégeknek is. Mi ugyan nem tartunk egyházi esküvőt, de sok helyszín azt is megrendezi, ha szeretnétek.

Budapestiek vagyunk, elsőként helyben kezdtem el keresni megfelelő helyszínt. Internetet bújtam heteken át, emailt írtam email után, árajánlat kéréseket küldtem szét, érdeklődtem ismerősöktől, kerestem kitartóan. Jöttek és jöttek vissza a lelkes árajánlatok, viszont sajnos mindig volt valami probléma. Vagy nem volt szállás lehetőség, vagy kiderült, hogy az amúgy is borsos árban az ital még nincs is benne, esetleg szimplán annyit írtak vissza a helyszínről, hogy hiába a kb. 50 fős létszám, minimum 1,5m Ft-ot kell fogyasztani. Aha. Teljesen reális... Csak nem akart úgy alakulni, hogy jó legyen. Egy kedves ismerősöm és hosszabb internetes keresés után jutottam el addig, hogy nézelődjek Budapest vonzáskörzetében, vidéken is. Nem egy helyszín van, 10-40 km-es távolságban a fővárostól, ahol úgymond "all inclusive" esküvőket tartanak, nagyon jó árakon!

Milyen az a vidéki "all inclusive" esküvő? Azt jelenti, hogy vidéki kúriákban, lakodalmas házakban, pihenőparkokban egy helyen szerveznek meg mindent. Szertartást, vacsorát, és sok esetben szállást is tudnak biztosítani mellé.

Mikre kell figyelni?

  • Van, ahol később derül ki, hogy az adott árajánlatban még nincs a díszítés (plusz 100.000 Ft...)
  • Van, ahol nincs az ital az árban és bevinni csak magas szervizdíj ellenében lehet
  • Olyannal is találkoztam, ahol hirdették az italt az árban, de apró betűkkel ott volt azért, hogy ez korlátozott és csak néhány italra vonatkozik
  • Miért és milyen felárakat kell fizetni, mennyire tényleg "all inclusive" a szolgáltatás?
  • Van ahol az adott árajánlatban csak a vacsora szerepel, a köztes időszakokban a rágcsálnivalóról Neked kell gondoskodnod külön

Találtunk több érdemesnek ítélt vidéki helyszínt mi is. Konkrét szolgáltatókat itt sem írnék. Több buktatót találtam soknál, és bizony volt olyan, akit majdnem lefoglaltunk, mert hirtelen elvakított a jó ajánlattal, ami persze később kiderült, hogy megannyi többletköltség rájön még, amit az ember alapnak gondolt az árban és máris az "all inclusive" árra még rájön néhány százas.

Konklúzió tehát, hogy érdemes alaposan körbejárni ezt, mert ha nem figyelünk azon itt százezrek is múlhatnak. A következő írásomban megosztom a konkrét választásunk részleteit és a konkrét tapasztalatomat.

A bejegyzés trackback címe:

https://eskuvoszervezesokosan.blog.hu/api/trackback/id/tr865781190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása