ID-100138207.jpgAz esküvőszervezés következő állomása, amikor leeshet az állunk, az a menyasszonyi csokor beszerzése. Aprócska, csupán kis kelléknek tűnő, de egész napunkat végigkísérő dologról van szó. Attól viszont teljes volt a ledöbbenésem, hogy a virágosok nem érzik túlzásnak elkérni egy menyasszonyi csokorért a 15-20.000 Ft-os árat. Nem túlzás, ha azt mondom, ez átlagár. Nagyon sokat olvastam fórumokat, több helyen tanácsolták egymásnak a házasulandók, hogy ne mondjuk el a virágosnak, hogy esküvőre lesz a csokor, akkor máris csak 5-6.000 Ft-ba kerül. Itt persze jött a pro és kontra, miszerint nem lesz elég tartós, ha nem tudják, hogy egész napot bírnia kell a csokornak. Erre mondta valaki, hogy annyit kell mondani, hogy messzire viszed a csokrot, pl. születésnapra egy távol élő rokonnak. Ez esetben tartósítják Neked, hasonlóan, mintha esküvőre rendelnéd.

Azonban mindezek ellenére sem éreztem azt, hogy megvan, amit szeretnék. Hozzá kell tegyem rögtön az elején, hogy nem vagyok a vágott virágok nagy barátja. Csodálatosan szépek, de sajnálom őket, még ha ez furcsán is hangzik, hiszen csak egy növényről van szó. Az élővirágokat imádom! Az illatukat, a színeiket, a virággal beborított réteket, orgona vagy rózsabokrot tavasszal! Nincs ennél szebb! Viszont a vágott virág számomra más. Ott van, pompázik valameddig, majd véget ér pompája, elhervad, és nincs többé. Az elmúlás, a búcsúzás jut róla eszembe. A gondolattól, miszerint a menyasszonyi csokrom egy napig pompázik majd a kezemben, másnap pedig a kukámban landol, egyenesen kirázott a hideg. Ráadásul mindezért az egy napos pompázásért még fizessek ki minimum 6.000 Ft-ot.

Elkezdtem más irányba gondolkozni. Művirág. Első gondolatban tartózkodtam, valahogy nem illet számomra az esküvő képébe a művirág. Főleg nem azok a drótos, "durva" fajták. Aztán utána néztem, olvasgattam. Így jutottam el a selyemvirágokig. Selyemvirágokból kész esküvői csokrokat is kínál 1-1 szolgáltató, persze itt is varázsszó az esküvő, és sajnos 8.000 Ft-nál kezdődnek az ilyen csokrok. Viszont vannak kereskedések, szebbnél szebb selyemvirágokkal. Szálas virágokat és csokrokat is kínálnak. Szétnéztem, és tetszett, amit láttam.

Úgy döntöttem rendelek néhány szál rózsát, néhány kisebb rózsacsokrot és mellé fehér organza szalagot. Aztán meglátom. Néhány napon belül már a kezemben volt. Nézegettem őket, barátkoztam a gondolattal, és egyre jobban tetszett. Raktam így, raktam úgy a csokrot a kezemben, nézegettem a tükörben, és azt láttam, hogy fantasztikus. Akár az élővirág! Csak ez sosem hervad el.

csokor.jpg

Én már döntöttem, a rendelt kisebb bimbós rózsacsokrokból (konkrétan kettőből) és mellé nagy nyílott rózsaszálakból készítem el a saját csokromat, fehér selyem szalaggal átkötve a fogó részénél. Nővérem elkerekedett szemmel nézett rám, hogy "de hát ennek nem lesz olyan finom illata, mint a vágott virágnak" viszont megnyugtattam őt. Nagyon finom parfümmel fogom befújni a csokrot a nagy napon, ráadásul gondoljunk csak bele, ez a csokor lesz a nappalim legszebb dísze az esküvő után. Bármeddig! Hiszen nem fog elhervadni, mindig megmarad. Örök emlék, nem csak képekről emlékezhetek majd rá.

A menyasszonyi csokrom úgy nagyjából 800 Ft-ból fog kijönni. Lássuk csak konkrétan: egy kb. 5.000 Ft-os csomagból ki fogok hozni egy csodaszép rózsákból álló fehér/krém menyasszonyi csokrot, egy kisebb szintén rózsákból álló eldobó csokrot, rendeltem 3 kisebb barack színű bimbós rózsacsokrot a koszorúslányoknak, valamint 10 szál 3 fejes 68 cm-es rózsaszálat, amelyből csodaszép csokrot kötök majd, és a főasztal dísze lesz az esküvőn, utána pedig az otthonunk dísze. A polgármesteri hivataltól kaptunk ajánlatot, asztaldíszre, 4.200 Ft/csokor. Nekem lényegében alig több pénzből lesz meg minden virág momentum a nagy napon.

Úgy gondolom tehát, hogy érdemes ezt a lehetőséget is felmérni. Ha elsőre meg is ijedsz attól, hogy ne vágott virág legyen a kezedben a nagy napon, gondold át! Gondolj bele, hogy milyen érzés, ha még évekkel később is kezedbe foghatod, láthatod a nappalidban a csokrot, amit a nagy napon tartottál a kezedben! Gondolj bele, az eldobó csokrot elkapó hölgy, nem csak egy szimbólumot kap el, hanem valódi értéket. Egy csokrot, amelyet kitehet egy vázába lakása díszének, amiről akár rád, akár a nagy napotokra fog örömmel visszaemlékezni. Ebben is megvan a varázs, csak át kell érezni! Mindezek mellett pedig töredék áron lehet kihozni, mintha vágott virágban gondolkodnál.

A virágok már nálam vannak, de később készítem el a csokrokat. Amint megleszek velük, természetesen fotók formájában is megosztom veletek!

A bejegyzés trackback címe:

https://eskuvoszervezesokosan.blog.hu/api/trackback/id/tr945824661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása